מי זוכר את הימים בהם השוק היה אזור פיסי בו התרכזה הפעילות העסקית? מי לא זוכר את הימים בהם עבור כל קניה יצאנו מהבית והמתנו בתור? כל כך מהר השתנו הזמנים והדברים התחלפו לבלי שוב. והנה כיום הזירה המרכזית לשיווק נמצאת ברשת המקוונת. שיווק באינטרנט זו פעולה בסיסית שכל בעל עסק, נותן שירות או איש מקצוע חייב לעבור דרכה כדי לבסס את העסק שלו ולמצוא את הלקוחות שלו. שיווק באינטרנט מורכב ממספר שלבים, במידה והצלחתם לבצע אותם נכונה ולצלוח אותם בשלום אתם מגיעים לשלב הגמר ומצליחים למכור ולמכור..
שלב ראשון - בניית אתר אינטרנט
השלב הראשון שלכם הוא העלאת ההצעה שלכם לאוויר. לרוב מדובר על בניית אתר, אך לא פעם מדובר על הקמת דף פייסבוק, דף נחיתה וכן הלאה. כל נכס דיגיטלי כזה משרת את האינטרס של העסק שלכם ומאפשר לכם לחשוף את עצמכם בפני לקוחות מתעניינים. בניית אתר אינטרנט נעשית על ידי אנשי מקצוע בעלי היכרות עם המערכות השונות ועם הכלים המגוונים שנועדו לאפשר לבנות אתר מקצועי ויעיל, וכמובן – נוח לגולשים.
שלב שני – קידום האתר
לאחר שהאתר נמצא באוויר יש לפעול במקצועיות על מנת לקדם אותו בין שלל האתרים האחרים. וזאת כדי להגדיל סיכויים שהלקוח הפוטנציאלי שלכם יפגוש באתר שלכם ויתרשם מהשירות שאתם מציעים לו.
שלב שלישי - ניהול קמפיין בפייסבוק
לא פעם נוצר צורך לצאת בקמפיין שיווקי שנועד להגדיל מכירות. למעשה שיווק באינטרנט יכלול פעמים רבות גם ניהול קמפיין בפייסבוק. כאשר ניהול הקמפיין יופקד בידיים אמונות של חברה מקצועית בעלת ניסיון רב וידע בתחום שיווק באינטרנט. הקמפיין יחתור להשיג מטרה מוגדרת מראש, והיא תכלול פעולות שונות שנועדו להשיג את המטרה הזו.
שלב רביעי – שירות ושימור לקוחות
לא כל בעל עסק זוכר זאת, אבל חובה לדעת כי שירות טוב ללקוח ומענה נכון לכל פניה אלו פעולות שיווקיות לכל דבר. מה שאומר שכאשר מקבלים פניה מלקוח חשוב מאוד להתייחס כראוי ולענות על כל שאלה או פניה וזאת כדי לחזק את התדמית שלכם ולאגור לעצכם מאגר לקוחות מעריך.
פעולת שיווק באינטרנט היא יותר ממורכבת. היא מצריכה ידע רב והבנה מעמיקה, חשיבה קונספטית ויציאה מהקופסה. כדי להצליח בכך צריך איש אינטרנט מקצוען להיות בתמונה שלכם ולדעת מה עליו לעשות - בהתאם לתכונות ולמאפיינים של העסק שלכם כדי להגדיל את הפעילות העסקית שלכם.